June 22, 2010

My Favourite Perfume - Max Mara EdP

I'm sorry for not posting more often lately, but I've had horrible headache for the last three days. Finally, today I got some prescription drugs - painkillers that are actually strong enough to make my headache go away :S


I just wanted to show you my all time favourite perfume. I've had many - from Hugo Boss Deep Red and Femme; Lolita Lempicka; Versace Woman, Carolina Herrera 212 Sexy; Escada: Moon Sparkle, Rockin' Rio, Sunset Heat, Island Kiss; Max Mara Edp, etc...

And I can honestly say that Max Mara EdP is my number 1. I've just bought my third bottle :D

Here is the "official" description: "Max Mara is inspired by the silks, linens, and cashmere used in MaxMara's unique designs, this timeless fragrance is tailor-made like a suit, for the woman who wears it. Radiant notes of Sicilian lemon, sap, and ginger are soothed with elegant notes of white lily, orchid, and ginger, then warmed with timeless notes of musk, exotic woods, and sugarcane. Notes include Ginger, Sap, Sicilian Lemon, Magnolia, White Lily, Orchid, Sugar Cane, Musk, Exotic Woods, Cashmere."







I'm curious, what's your favourite scent? Please, share with me :)



__________________________________________________
Song of the day: Bruce Springsteen - Dancing in the dark

18 comments:

  1. Thx for sharing :)
    I'll smell it ;)
    xoxo

    ReplyDelete
  2. My favorite perfume is Caron Parfum Sacre and the second one is Ambre Fetiche by Annick Goutal :).

    ReplyDelete
  3. my favourite scent... probably the bourbon vanilla from yves rocher or tommy girl by tommy hilfiger or love by moschino ^^

    ReplyDelete
  4. Ti mora pa res lepo dišati, da si kupila že tretjo stekleničko :D
    Imam samo tri parfume in so mi ti čisto dovolj.
    Hm... najljubši vonj... Meni osebno zelo diši cimet, samo ne vem, če obstaja kakšen parfum z vonjem po cimetu; ta je sicer tudi sam po sebi precej sladek in močan

    ReplyDelete
  5. Aja še to: všeč mi je nov videz bloga! ;)

    ReplyDelete
  6. Moji favoriti so: Miss Dior Cherie, Marc Jacobs Lola, John Galliano in Loccitane Labdanum <3 mmmm :)

    ReplyDelete
  7. Bo treba povohat tudi tega! :) Moj najljubši pa je definitivno Dior - Hypnotic Poison! Diššška. :)

    ReplyDelete
  8. Tega pa še nisem povonjala. Ga bo treba. :) Trenutno je moj najljubši Armani Code, od cenejših pa Bruno Banani Pure Woman. So mi všeč bolj sladki vonji. :) Kakšen vonj ima pa Max Mara?

    ReplyDelete
  9. @ liloo: Let me know, if you'll like it :)

    @ Bluebell: These sound very prestige. I haven't seen Caron Parfum in our stores yet. Thank you for sharing!

    @ amusedPolish: I have my eye on some Moschino scents... Have to try your picks ;)

    ReplyDelete
  10. @ Ana na S: Res mi lepo diši, in kljub tretji steklenički se ga še nisem naveličala.
    Hvala, hotela sem neko bolj preprosto in hkrati prostorno predlogo... :))

    @ With love, Ana: Miss Dior Cherie mi je všeč, ostalih pa še nisem preizkusila...

    ReplyDelete
  11. @ Ivana: Poskusi, pa povej, če ti bo všeč ;)
    A je ta Diorjev verjetno precej "težek" vonj?

    @ elchy: Uuu, ja Code lepo diši, samo ga nisem še nikjer dovolj ugodno zasledila.
    Sem zelo slaba pri opisovanju vonjev - jaz bi ga opredelila kot tisti klasični, topel vonj, nekako sadno-cvetličen. Če ima to kaj smisla... :))

    ReplyDelete
  12. I love the scent of BLV by Bulgari, then Green Tea by Elizabeth Arden and more recent Coco Mademoiselle by Chanel and Ange ou Demon by Givenchy.
    I think floral-oriental perfumes are my signature.

    ReplyDelete
  13. Oh and I must say I love the new look of the blog. It's very Biba-esque :)

    ReplyDelete
  14. @ Diana: I wanted to buy Arden's Green Tea this year, but then somehow didn't... :S
    Thank you! I like this word - Biba-esque *lol*

    ReplyDelete
  15. Ja, ta je tudi med mojimi najljubšimi! :)

    ReplyDelete
  16. Moj najdraži su Escada Magnetism i Givenchy Ange ou demon. <3 Obožavam ih! :)

    ReplyDelete
  17. Bom bom, ko se spomnem. :))

    Hmmm... Joj, jst sm tok slaba v opisovanju vonjev, tko da nism tapravi naslov, jst vem samo, da mi je všeč. :P

    ReplyDelete
  18. @ Tassa: Sem že videla na Arsu, da ga uporabljaš, ja ;)

    @ Beauty addict: O ja, ta dva tudi krasno dišita!

    @ Ivana: Saj tudi meni ne gre to opisovanje najboljše... :))

    ReplyDelete

Thank you for your comment! I really appreciate it :)