August 28, 2011

Red Creme Comparison

A while back hermetic asked me, if I could compare few Essie's red creme nail polishes. So, this post is for you, hermetic :)


I went through my stash and realised that I have only got four of them and here are they:

First dance, Limited Addiction, Red Nouveau, Silken Cord


If the difference between them is quite visible in the bottles, it was very hard to captured it under the strong sun once the polishes were on my nails:



But they are all different in real life. I tried to capture the difference in their undertones:


First Dance is a true red polish that has jelly like consistency. Limited Addiction is darker, blue-based red with the same texture as First Dance. Red Nouveau is warm, orange-based red shade with creme texture. While Silken Cord is more on the coral side - it has obvious pink undertones in real life and more jelly like formula.


I hope this helpful in any way.


P.S. I just hate what Blogger does to the quality of uploaded photos.


Thanks for stopping by!



____________________________________
Song of the day: Creed - One last breath

29 comments:

  1. Nice comparaison! They all look so pretty, in particular the three light-red ones :)

    ReplyDelete
  2. Všeč so mi take primerjave. Rdeči odtenki so si po navadi precej podobni, tako da sem sama še vedno mnenja, da ženska potrebuje samo dva rdeča kremna laka - klasiko in tistega krvavega temnega. Me sicer nismo navadne ženske, pa jih potrebujemo malo več. ;)

    ReplyDelete
  3. This is so nice. Somehow I think always that most reds are the same. I really like this comparison. I think I like Limited Addiction the most.

    ReplyDelete
  4. @ Stef: Thank you! I really like them all, but I just love red nail polish. And Essie does it the best :)

    ReplyDelete
  5. @ Elsa P.: Thanks! I have re-discovered my love for Silken Cord while I was doing this comparison. LOL.

    ReplyDelete
  6. @ nihrida: Hvala! Se strinjam - krem rdeči odtenki so si precej podobni. Ampak jaz jih obožujem in hočem vse! Pa še tiste s shimmrom :D

    ReplyDelete
  7. @ Melanie: Thank you! I couldn't pick my favourite, I love them all :D

    ReplyDelete
  8. Nice comparison. You could have titled this 'The Essie Files', lol.

    ReplyDelete
  9. I love Silken Cord. Coral colors are my faves!

    ReplyDelete
  10. Vsi izgledajo zelo lepi.
    Se ti zdi, da Blogger poslabša kvaliteto slik? Naredila sem namreč primerjavo in moje slike so, potem ko jih uploadam, enake velikosti kot prej ...

    ReplyDelete
  11. @ marox79: Oh, I should have! I was looking for something amusing, but hadn't have a single good idea when I was writing this post. LOL.

    ReplyDelete
  12. @ Sarah: It's really super pretty!

    ReplyDelete
  13. @ Sana: Hvala! Sem ljubiteljica rdečih lakov :)

    Ja, zadnje čase se mi res zdi tako :( Vsaj pri taki velikosti, kot jo uporabljam, da se slike vidi na blogu. Saj če klikneš nanje, se odprejo v polni velikosti in takrat so čisto o.k.

    ReplyDelete
  14. Oh, that is indeed very useful! "Hvala!" :) But it's so hard to choose among them.. I like them all - and that's my problem!

    ReplyDelete
  15. I like First Dance & Limited Addiction the best I think. Thanks for the comparison!

    ReplyDelete
  16. Limited Addiction je tisti, ki ga res hočem. Leeep je! Sicer pa imam kar nekaj rdečkotov, pa še zmeraj pristajajo na moji WL. Čeprav imam rada zeleno in modro in vijolično in vse mogoče barve, rdeča še zmeraj ostaja med mojimi najljubšimi. Čeprav je redko na mojih nohtih.

    ReplyDelete
  17. Lušna primerjava. mi je pa od vseh najbolj všeč Limited Addiction.

    ReplyDelete
  18. Jao super, super :)))) ovo mi je bas trebalo , toliko se dvoumim izmedju nekih nijansi a izgleda da ce ipak Silken Cord biti moj izbor, ako uspem da ga pronadjem... bas je ono sto sam zamisljala da jeste u poredjenju sa ovim malo klasicnijim crvenim nijansama. Hvala ti PUNO :D

    ReplyDelete
  19. @ Cristina: Oh, you're very welcome! :D

    We have the same problem - I like them all too ;)

    ReplyDelete
  20. @ Veronica: Nice picks :)

    You're welcome!

    ReplyDelete
  21. @ Ulmiel: Heh, ja... Tudi jaz rdečkote nenehno dodajam na svojo wish listo.

    Ni ga čez rdeč lak za nohte :D

    ReplyDelete
  22. @ Mateja: Hvala! Limited Addiction je vsekakor eden izmed lepših temno rdečih odtenkov v moji zbirki.

    ReplyDelete
  23. @ hermetic: Ni za kaj, me veseli, da ti je bila ta primerjava v pomoč! Se pa opravičujem, da je tako dolgo trajalo.

    Upam, da najdeš Silken Cord :)

    ReplyDelete
  24. @ rock-or-not: I'm glad to hear this :)

    ReplyDelete
  25. You've reminded me that I need to get a good red cream finish polish...

    ReplyDelete
  26. @ flora_mundi: I can't wait to see which one you will get :)

    I just love good red nail polish.

    ReplyDelete
  27. As a huge red polish lover, I have to say Limited Addiction is absolutely gorgeous and I need it! :D

    ReplyDelete

Thank you for your comment! I really appreciate it :)